سخنی با خریداران کانالها و دوستانی که قصد سرمایه گذاری در تلگرام برای افزایش اعضای کانال خود را دارند

سوالی که اکثر برندها و گاهی حتی ادمین هایی که قصد سرمایه گذاری در تلگرام را دارند:

آیا برای افزایش اعضای کانال تلگرام تمام پولمون رو صرف تبلیغ و بالا آوردن کانال از صفر بکنیم یا صرف خرید کانال تلگرام؟

✅جواب: هیچ کدام

افزایش اعضای کانال تلگرام – قسمت اول : مرور و بررسی
بسیاری از دوستانی که از قدیمی های تلگرام هستند این را می دانند که ماههای دوم و سوم آمدن کانال تلگرام (آبان ۹۴) تا ماههای هشتم و نهم (اواخر بهار ۹۵) دوران اوج افزای اعضای کانال تلگرام از طریق تبادل بود.

دو ماهه اول با توجه به پایین بودن اعضا کانالها بازدهی تبادلات پایین بود وپس از آن تا چندین ماه بعد تبادلات قدرتمندترین راه رشد کانالها بودند.

(رکوردهایی همچون ۲۰ هزار عضو در یک روز از طریق تبادل یادگار دوران طلایی تبادلات بودند)

 

با رشد زیاد و تعدد کانال ها و افزایش اعضای کانال تلگرام (بدلیل بازار خوب و پتانسیل بالای این شبکه اجتماعی) ریزش کانال ها شروع شد.
کاربران با افزایش تعداد کانالهای ساخته شده بیشتر تقسیم شدند و رشد سختتر شد.
از طرفی قابلیت mute (خاموش) کردن کانال و نیز دیلیت اکانت کردن کابران مقدار بازدید کانالها (بخصوص کانالهای بزرگ و تبادلی) را کاهش داد.
این مسائل باعث کاهش رشد کانالها از طریق تبادل شد.

این موارد و بعضا ترسهای ناشی از فیلترینگ تلگرام گاهی بعضی از مدیران را به فروش کانال ترغیب می کرد و بسیاری از قدیمی های تلگرام کانالهای خود را پس از مدتی که رشدشان متوقف شد فروختند .
و با توجه به امکان قرار داده شده در تلگرام، مسیر خرید و فروش کانالهای تلگرام نیز جهت دسترسی یک شبه به یک کانال با تعداد اعضا خاص فراهم شد.

از طرفی پتانسیل بالای کانالها در جهت شکوفایی مشاغل که دهها هزار نفر (بصورت مستقیم) و شاید صد ها هزار نفر را بصورت غیر مستقیم تحت تاثیر قرار داده بود بسیاری از فعالان اقتصادی را بر آن داشت تا وارد این فضا و سرمایه گذاری در آن نمایند.

کانالهای بزرگی همچون خبر فوری، ترفند، خبر ویژه و پارسینه و مدتها پیش از آنها پروژه شکست خورده بدندید از جمله این موارد بودند.
این سرمایه گذاری های موفق بزودی موجب ساخته شدن گروههای تبلیغاتی بزرگ (گسترده) جهت تبلیغ همزمان یک کانال و رشد سریع کانالها شد.
کم کم بسیاری از کانال ها با مشاهده بازدهی پایین تبادلات و میزارن ضرر ناشی از تبادل با بازدهی کم به تبلیغات گسترده روی آوردند.
به طوری که خیلی سریع این روند موجب کاهش بازدهی تبلیغات گسترده نیز شد.

 

از طرفی عدم رعایت اخلاق موجب افزایش تبلیغات با بنرهای غیر اخلاقی و غیر واقعی شد (مشاهده مقالهانواع تقلب در تبلیغات تلگرام)

که نهایتا تمامی این عوامل موجب کاهش بازدهی این تبلیغات نیز شد.

💠 مقدمه بالا جهت یک آشنایی کلی با شرایط موجود است تا از این طریق بهتر محیطی که هم اکنون در آن قرار داریم را شناخته و برای حرکت به سمت جلو تصمیم گیری کنیم…تهیه شده توسط انجمن ادمین ها