تبلیغات در اینستاگرام به عنوان یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال به طور روزانه و ۷۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه تنها بر روی استوری ها نیروی موثری به حساب می آید.

 نکته مهم برای تبلیغات در اینستاگرام :‌ باید به یاد داشته باشید که هیچ شخصی تبلیغات در شبکه های اجتماعی را نمی پسندد، پس باید به شیوه ای غیر مستقیم پیغام خود را به مخاطب برسانید. پیدا کردن تعادلی بین انتشار پست با محتوای معتبر و با کیفیت بالا و شناخت موقعیت های فروش مسئله مهمی است که باید به آن توجه کرد. اگر بتوانید از امکانات به نحوی مناسب بهره ببرید، اینستاگرام می تواند بستری مناسب برای به نمایش گذاشتن محصول شما به مخاطب هدف باشد.

با ساخت تبلیغات با کیفیت بالا و بهره بردن از تاکتیک های مهم فروش، به راحتی قادر خواهید بود محصول خود را از طریق اینستاگرام به فروش برسانید.

۱٫ ساخت محتوای قابل خرید برای تبلیغات در اینستاگرام

امکان لینک کردن محصول به عکس یکی از مناسب ترین و راحت ترین شیوه های فروش است. شما تنها یک مجتوا با کیفیت بالا ایجاد و آن را منتشر می کنید. مخاطبانی که به خرید محصول علاقه ای نداشته باشند از محتوا لذت برده و کسانی که به علاقه داشته باشند از این طریق می توانند بیشتر به جستجو پرداخته و در نهایت خرید خود را انجام دهند.

۲٫ استفاده از تبلیغات در اینستاگرام به عنوان اهرم

شما قابلیت این رو دارید که از طریق کانال تبلیغات فیسبوک پست خود در اینستاگرم را پروموت کنید. این حالت هم می تواند درگیری (engage) بیشتری برای شما به وجود بیاورد و هم اینکه از این طریق می توانید مخاطب را یه سمت وبسایت خود بکشانید، هر دوی حالت می تواند به آگاهی سازی محصول (product awarness) ختم شود.

دو متغیر خیلی مهمی که هنگام فروش از طریق اینستاگرام باید به آن دقت کنید میزان مخاطب شما و درصدی از آن است که به سمت سایت خود می کشانید. تبلیغات اینستاگرام می تواند شتاب دهنده موثری برای هر دو مورد باشد.

 

۳٫ اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط مخاطب

شرکت ها به طور مرتب تبلیغاتی را پست می کنند که هدفشان فروش محصول است ولی زمانی برای مطمئن ساختن مخاطب از لذت بردن از محصول نمی گذارند. حتما برای خودتان هم پیش آمده که هنگام اسکرول کردن در اینستاگرام تبلبغ با کیفیتی مشاهده کرده اید ولی از خرید آن مطمئن نبودید. محتوای تولید شده توسط مخاطب یا UGC (User-Generated Content) در اینجا ارزش خود را نشان می دهد. این روش هم معتبر تر به نظر می رسد و هم ریسک خرید آنلاین را پایین می آورد. ۶۳ درصد از جوانان در حواب به این سوال که ترجیح می دهند یک فرد مشهور و یا فردی معمولی را در یک تبلیغ ببینند، گزینه دوم را انتخاب کردند.

دانستن این که فردی دیگر از محصول رضایت داشته به آن ها اعتماد خاطر می دهد که آن ها نیز لذت کافی از استفاده آن محصول خواهند برد.

 

۴٫ همکاری با اینفلوئنسرها در تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام تعداد خیلی زیادی اینفلوئنسر در اختیار شما قرار داده که مخاطبان عظیمی دارند. یکی از نکات مثبت همکاری با اینفلوئنسرها این است که شما قادر خواهید یود تبلیغ خود را به شکل کمتر آزاردهنده ای منتشر کنید.

اولین و ساده ترین روش این است که خیلی ساده هزینه یک پست را پرداخت کنید و تبلیغ خود را منتشر کنید. برای بهتر جواب دادن این روش ملزم است که هم ترازی مناسبی بین مخاطب اینفلوئنسر شما و برندتان برقرار باشد. روش بعدی رقابت هایی است که متوانید ایجاد کنید. به طور مثال شما و اینفلوئنسرتان یک پست منتشر کنید و ذکر کنید به افرادی که هم شما و هم اینفلوئنسرتان را دنبال کنند، پست را لایک کنند و سه نفر را در زیر پست تگ کنند به قید قرئه هدایایی تعلق میگیرد. شما از این طریق فالوورهای اینفلوئنسرتان را به سمت خود جذب می کنید که می تواند در آینده به فروش و کسب در آمد بیشتر منجر شود. در نهایت کاری که می توانید انجام دهید ایجاد یک رابطه با اینفلوئنسر و فروش از طریق او و اختصاص دادن سهمی از فروش به اوست.

تمام این موارد در صورت اجرای صحیح و با کیفیت مطمئنا به فروش بیشتر ختم می شود.

۵٫ استفاده از تمام امکانات برای تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرمی که همواره در حال تغییر و بهبود است هر از چند گاهی قابلیت های جدیدی بروز می دهد که می تواند موقعیت های فروش فوق العاده ای برای شما به همراه بیاورد. به طور مثال قابلیت استوری تقریبا جدید شمرده می شود، با این حال روزانه ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و در نظر گرفتن آن به معنی از دست دادن حجم قابل مشاهده ای از مخاطبان بالقوه است.

استفاده زودهنگام از امکانات جدید و بهره بردن از آن ها به شما این اجازه را می دهد که مخاطب خود را ساخته و محصول خود را به موقع معرفی کنید. محصول شما هر چه که باشد، اینستاگرام بستری مناسب برای تبدیل خریداران احتمالی به فروش بیشتر است.

منبع :‌وبسایت entrepreneur.com

 

برای مشاوره رایگان به قسمت تماس با ما و برای تبلیغات در اینستاگرام به  قسمت تبلیغات در اینستاگرام در وبسایت ادسنسور مراجعه کنید

تمامی حقوق مولف و مترجم مرکز آموزش ادسنسور رعایت شده است و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع موردی ندارد.


همه ی دیدگاه ها

User Image
  • اینستاگرام بعنوان یه شبکهٔ بسته بهتره حس خوبی واسه مشتری ایجاد کرد، تبلیغات مستقیم جواب نمی‌ده

۱۷ مرداد ۱۳۹۶

نظر شما ....