آیا می دانید ادسنسور با برند اولیه بازدیدفا مبدع و مبتکر تبلیغات کلیکی در تلگرام است (‌مهرماه ۱۳۹۴ ).

پس چرا قدیمی ترین فعال این روش آن را مسدود نمود؟!

لازم است ابتدا به شرح و تعریف تبلیغات کلیکی در تلگرام بپردازیم.

 

-تبلیغات کلیکی چیست ؟

Cost per click ) CPC)

پرداخت به ازای کلیک هر کاربری که لینک روی بنر تبلیغاتی را پس از مشاهده لمس کند و وارد آن لینک شود.

 

برای شمارش و تحلیل کلیک ها در تبلیغات کلیکی ٫ لینک مزبور توسط شرکت تبلیغاتی ارائه دهنده ساخته می شود.

 

پس ارائه دهندگان تبلیغات کلیکی لینک مخصوصی را برای بنر های تبلیغاتی بصورت سیستماتیک تولید می نمایند.

بر مبنای آن نیز گزارش داشبوردی برای تبلیغ کنندگان و نمایش دهندگان خواهند داشت.

 

 

اما تبلیغات کلیکی در تلگرام به چه معناست؟

امکان کلیک کاربران عضو کانال های تلگرام بر روی بنرهای تبلیغاتی موجود در کانال ها و  و پرداخت بر آن مبنا می باشد.

در این مدل تبلیغ کنندگان داشبوردی دارند که تعداد کلیک را سفارش می دهند.

در سمت دیگر ادمین ها همان ناشران و نمایش دهندگان تبلیغ می باشند که بر اساس این معیار درآمدزایی می نمایند.

 

علل اصلی مسدود نمودن این سرویس توسط ادسنسور؟!

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از پیاده سازی تبلیغات کلیکی از مهرماه ۱۳۹۴ الی اسفند ماه همین سال نتایجی به شرح ذیل پدید آمد که ناگزیر به مسدود نمودن این سرویس گشتیم.

 

  • عدم شفافیت در گزارش دهی :

برای تبلیغ کنندگان سوالات زیر مهم است :

  1. دقیقا تبلیغ من در کدام کانال ها منتشر می شود؟
  2. آیا کانال های نمایش دهنده با کیفیت ٫‌پرجمعیت ٫‌متعدد ٫و برند می باشند؟
  3. آیا کانال های نمایش دهنده مرتبط با جامعه هدف و بازار بالقوه مشتریان من هستند؟
  4.  آیا کانال های نمایش دهنده امکان تقلب را دارند؟

 

در سیستم تبلیغات کلیکی به شما گزارش شفاف و دقیقی مبنی بر اینکه در زمان انتشار تبلیغ کمپین شما دقیقا در کدام کانال ها منتشر شده است وجود ندارد .

علیرغم ادعاهای موجود امکان انتخاب دسته بندی موضوعی کانال ها برای انتشار در جامعه هدف خاص وجود ندارد!

و حتی آیا صحت اینکه کانال های نمایش دهنده تنها در همان کانال معرفی شده به سیستم اقدام به نشر تبلیغ نموده اند نیز مورد تائید نمی باشد!

 

  • عدم امکان انتشار تبلیغات حجیم و انبوه:

در تبلیغات کلیکی در ایده آل ترین حالت ممکن شما می توانید تنها ۲۰۰۰ کلیک دریافت کنید در روز !

آن هم بدون اینکه بدانید کلیک توسط کاربر بالقوه تان بوده یا خیر! و اگر کمپین حجیمی داشته باشید و به اصطلاح قصد بمباران تبلیغاتی داشته باشید امکان پذیر نیست!

درصورتی که یکی از معیارهای برندینگ و تحت تاثیر قراردادن کاربران انتشار انبوه و متراکم است!

 

  • عدم انتشار تبلیغ توسط کانال های پر طرفدار ٫‌برند و با کیفیت:

هیچکدام از کانال های با کیفیت  و پرطرفدار حاضر به انتشار تبلیغ بصورت کلیکی نبوده و نخواهند بود!

و اصولا کانال های نمایش دهنده تبلیغات کلیکی تلگرام حتی اگر صادقانه هم فعالیت نمایند از لحاظ موضوعی و کیفی در رده ی بالایی نیستند و تعداد اعضای بالایی ندارند!

 

عدم جذابیت درآمد زایی برای کانال ها:

 

  • مشارکت ۱۴ درصدی !

در این مدت ۳۵۰۰ ادمین و مدیر کانال تلگرام با پرداخت حق عضویت در سامانه ادسنسور ثبت نام نمودند اما تنها ۴۸۰ ناشر از این روش برای کسب درآمد استفاده نمودند.

 

  • تقلب حداکثری !

از میان ۴۸۰ ناشر تبلیغات کلیکی در تلگرام در طی زمان ۸۲٪ آنان مسدود شدند!

علت : تقلب به روش کپی کردن لینک بر روی بنرهای غیر اخلاقی و انتشار در کانال های غیر اخلاقی برای اخذ کلیک بیشتر.

و یا حتی انتشار لینک در مابقی شبکه های اجتماعی نظیر گوگل پلاس و … .

 

  • عدم دسترسی تلگرام به ردگیری لینک!

متاسفانه تلگرام دسترسی بررسی ٫ تحلیل و ردگیری لینک های ساخته شده را نمی دهد و به مانند فضای وب طراحی نشده است.

پستی که در تلگرام منتشر می شود به مانند انتشار یک خبر و رپورتاژ خبری بوده و تغییر در لینک آن مشکل زاست.

 

در نهایت ادسنسور با برند اولیه بازدیدفا که شفافیت را به عنوان وظیفه خود می داند به دلایل فوق این روش را بطور کل مسدود نمود!

تبلیغات کلیکی در تلگرام

اما راهکار چیست؟

ادسنسور با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق و به عنوان پیشرو فعالیت سیستماتیک تبلیغات در تلگرام بجای تبلیغات کلیکی در تلگرام ٫ روش های زیر را پیشنهاد می نماید:

  • تبلیغ در تلگرام بر حسب بازدید
  • تبلیغ در تلگرام بر حسب پست

نظر شما ....